Ezt nézd! – Bókok helyett

Mucsi Mesi & Szilágyi Róza Tekla

Indíthatnánk virtuális bonbonmeggyel és megelőlegezett nőnapi köszöntővel a hetet, de nem tesszük. Egyrészt mindig is értelmetlennek tartottuk ezt az évi „egyszer huszonnégy órát”, amikor szinte semmi mást nem csinálunk, csak saját nemiségünkre reflektálunk a külső hatások (virág, csoki, nagy számban felbukkanó bókok) következtében. Másrészt nincsenek is az eheti felhozatalban kifejezetten csajprogramok, hacsak az elnőiesedett fitness-edzések határvonalán mozgó szerda esti képzőművészeti aerobik órát nem tekintjük annak az FKSE-ben.

Heti első javaslatunk, hogy ma, azaz március 7-én hétfőn a Budapesten tartózkodók nemre való tekintet nélkül érkezzenek meg a Capa Központ Project Roomjába 19 órára, Perlaki Márton kiállítására, hogy közösen pattogtassuk a falszövegben tobzódó ajakhangokat: Bird, Bald, Book, Bubble, Bucket, Brick, Potato, miközben Perlaki 2014-15-ös év során készült fotósorozatának címét-leírását olvassuk, majd ismételjük magunkban újra meg újra a képek láttán.


Perlaki Márton: The force of pneumatics, 2014, részlet a sorozatból, 125×146,87cm   Forrás: capacenter.hu

Szintén a héten (március 8-án) érdemes ellátogatni a Műcsarnokba, ahol a Derkovits Gyula-ösztöndíj, azaz Derkó harmincötödik életévüket még be nem töltött művészei egy eseménysorozat keretein belül beszélnek munkáikról. Március első hetében, az Első bekezdés alkalmával Keller Diánával, Kovács Budha Tamással és Szécsényi-Nagy Lóránddal találkozhat a nagyérdemű. Kiderül ki is az a Sárkány Lee, mit tud a modern technika, hogy ha a kortárs képzőművészet eszközévé válik, valamint miért izgalmasak a piramisok. Aki kedvet kapott a művészekkel való személyes találkozáshoz, március 22-én újrázhat a Második bekezdés keretein belül, ahol további ösztöndíjasok tartanak tárlatvezetést.

Szerdán este indul az Ongoing h/Histories című kiállítás, amely a 70-es évek végén, 80-as évek közepén született, fiatal alkotók viszonyulását vizsgálja a történelemhez és azon belül is a 20. század egy-egy meghatározó eseményéhez. A Stúdió Galéria tere olyan lesz, mint egy óriási háromdimenziós, alternatív popup történelemkönyv: olvashatjuk, bejárhatjuk „fejezeteit”, vizslató tekintetünk ezúttal mi magunk lehetünk. A rendhagyó töri óra szombaton egy különleges tesi-művtöri hibrid kurzussal egészül ki. Fitness, Stúdió. (Dresszkód: METÁL LADY.)

Csütörtök este (március 10-én) nyílik Bullás József legújabb műveit bemutató kiállítása a Deák Erika Galériában. Izgalmasabbnál izgalmasabb hívószavak csábítják az érdeklődőket: illuzionisztikus absztrakt textúrák, harmonikus konstruktív kompozíciók és az érzékek becsapása. Akinek felkeltette érdeklődését az érzékek játékának szlogenjével beharangozott kiállítás, ne habozzon ellátogatni, hiszen csütörtök este Pesten értelmeződik újra az absztrakt fogalma és a Mozsár utcában gazdagodik az absztrakt művészet formanyelve.


Ízelítő a kiállítás anyagából   Forrás: Facebook

A pénteki ereszd-el-a-hajamat ezen a héten érdemes az Omnivore Gallery-ben kezdeni, ahol a Szécsényi-Nagy Loránddal, Bibok Piroskával és Jámbor Évivel kiegészült 6d szegmens (Hardi Ági és Koller Margit) interpretációjában ismerhetjük meg Schwarzschild-sugár jelenségét. Baleset lenne? Paranormális jelenség vagy inkább képzelgés? Az biztos: hosszabb idő eltöltése az érintett területeken kifejezetten ellenjavallott! (A kiállítás megtekintéséhez szükséges applikáció letöltési linkje hamarosan elérhető a galéria facebook oldalán.)


Werkfotó Gerhes Gábor A négy elem – Az erő a szépség útja című videómunkájának forgatásáról, 2015, digitális fotó © Gerhes Gábor

Vasárnap pedig zár a Jelentés, ahol Gadó Flóra és én (Mucsi Mesi) tartjuk az utolsó tárlatvezetést fókuszban az újrajátszással. Kiderül, hogy Esterházy Marcell hogyan tanult meg orbánviktorul írni, Forgács Péter számára vajon pszichodráma-e a Pápainé és fiai című installáció és Gerhes Gábor mit és hogyan emelt ki Adolf Hitler kedvenc festményének újrarendezésével. Last chance, artists are present.