Ezt nézd! – Keddtől csütörtökig

A hétre a Kisképző fotó szakos diákjainak kiállításmegnyitóját a TOBE Galleryben, a Magyar Képzőművészeti Egyetem képzőművészet-elmélet szakos hallgatóinak diplomaprojektjét az Art Quarter Budapestben, az Art+Text Budapest pop-up tárlatát és az acb Galéria kiállításmegnyitóit ajánljuk. Az e heti személyes kedvencünk Eperjesi Ágnes Érezze megtiszteltetésnek című kiállítása a Fészek Művészklubban.

Kedden 17:00-kor nyílik a Kisképző fotó szakos diákjainak kiállítása, a Történetek. A TOBE Gallery és a Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium szervezésében megvalósuló tárlaton Ferencz András, Melegh Benjamin és Thurnay Máté fotóesszéi mutatkoznak be.

Csütörtökön 19:00-kor startol a Magyar Képzőművészeti Egyetem képzőművészet-elmélet szakos hallgatóinak diplomaprojektje az Art Quarter Budapestben. A Polifónia [p ɔ l i f o: n i ɒ] című kiállítás segít a mindennapos akusztikai tapasztalatainkat megújítani, miközben a megélt és hallott tér közti különbségre reflektál Barta Bence, Cseh Dániel, Gryllus Ábris, Martinkó Márk és Labus Máté alkotásaival.


Stalter György: Other World Tólápa, 1982. Forrás: facebook.com

Szerdán 18:00-kor startol az Art+Text Budapest egynapos kiállítása, First five-year plan completed címmel. A galéria június 7-én elhagyja a Honvéd utcai kiállítótermet, ezért búcsúzásként megjelenik a falakon az elmúlt 5 év kiállításainak válogatása, olyan kiállító képzőművészekkel, mint Radu Baies, Bodoni Zsolt, Ezer Ákos, Király Gábor, Koncz András, Makai Mira Dalma, Sóskuti Tibor, Szabó Dorottya, Szilárdi Béla és Szöllősi Géza, valamint fotóművészekkel, mint Balla András, Hajas Tibor, Halas István, Haris László, Kerekes Gábor, Koncz Csaba, Lugosi Lugo László, Stalter György, Szalai Tibor, Szerencsés János, Szirányi István, Tímár Péter, Tóth György, Török László, Vécsy Attila, Vető János és Vincze László.

Csütörtökön 19:00-kor az acb is új kiállításokkal jelentkezik. A Galériában Szarka Péter RGB Hipotézis című tárlata a 2000-es évek során 3D modellező szoftverekkel létrehozott képeket állítja fókuszba. Az acb Attachmentben Gellér B. István Ölelkező formák című anyagát a hetvenes években készült temperafestmények alkotják. Az acb NA terében pedig Szalay Péter A kivétel erősíti a szabályt című kiállításán az idővel és az alternatív időméréssel foglalkozik, másrészt művei főbb referenciapontja az 1960-as éveket meghatározó kinetikus művészet és az op-art is.


Gellér B. István: Hajnal, 1973. Forrás: facebook.com

Ezt nézd! EXTRA

Topor Tünde

Eperjesi Ágnes kiállítását ajánlom, ami a Fészek Galériában kezdődik és a Fészek Herman-termében folytatódik. Az alsó rész tulajdonképpen a háttérinformációkat adja a fenti szinten, egy lépcső tetején álló szoborhoz, ami nem egyszerűen csak vörös színű, 3D másolata egy Pauer Gyula-szobor fejrészének, hanem igazi emlékmű. Ami azon túl, hogy helyre tesz egy kizökkent történetet, és helyreállítja a valamikori modell méltóságát, közben utal a Kis Varsó Nefertitijére is, vagy a vörössel leöntött szobrokra, országszimbólum is, a magyarok Marianne-ja. Nem más, mint az egész műfaj, vagyis a szobrászat létjogosultságának megkérdőjelezése, ugyanakkor felélesztése haló poraiból. És bár fotón is jól néz ki, az eredeti helyszínen, az eredeti dramaturgiát követve kell megnézni, hogy igazi hatása kibontakozhasson.


Eperjesi Ágnes   Forrás: Artmagazin