Artmagazin Online
  • Interjú
  • Kritika
  • Esszé
  • Ezt nézd!
  • Videó
  • Blog
  • Projekt
    • Díszletnéző
    • Heti POP
    • Artmagazin Instagram
    • Hálózat
    • Rosta
    • „Szerintem a képzőművészeti élet...”
    • EGY KÉP
  • Top5
  • Archívum
    • Online archívum
    • Nyomtatott archívum
  • IN ENGLISH

Sorozatfüggő S1E04 – Vedres Ági: Halhatatlan nagyok

Sorozatfüggő

Ajánljuk

2019.01.08
Vedres Ági

„2007-ben mutattam be a Színhely Galériában a Halhatatlan nagyok – első széria c. fotóanyagomat, mely egy kortárs művészek közreműködésével készült parafrázis-sorozat, és népszerű festmények »újrajelenítésével« kísérletezik. A közreműködő művészek maguk választották ki kedvenc festőjük alkotásait, majd a fotóimon megjelenő alakokat meg is személyesítették.” /Vedres Ági/

A fotót Szotyori Lászlóról készítettem, Caspar David Friedrich festményéhez.

 


Vedres Ági (1965-): Szotyori László a pesti háztetőn, esernyőjével, 2007, digitális fotó © Vedres Ági / A művész jóvoltából

 


Caspar David Friedrich: Vándor a ködtenger felett, olaj, vászon, 95 x 75 cm, Kunsthalle Hamburg. Forrás: Wikipedia


A sorozat korábbi részei:
Sorozatfüggő S1E01 – Vedres Ági: Halhatatlan nagyok
Sorozatfüggő S1E02 – Vedres Ági: Halhatatlan nagyok
Sorozatfüggő S1E03 – Vedres Ági: Halhatatlan nagyok

Kapcsolódó cikkek

A VISSZATÉRŐ

A VISSZATÉRŐ

A Látványtervező Tanszék vezetését adta fel a rektori székért, 15 év tanítás után. De mi történt vele előtte? Hogyan jutott ki tanulni Kanadába, miért jött vissza, milyen színházat csinált, hogyan tanított? Hogy lett belőle a Képzőművészeti Egyetem traktora? Pályaív és díszletnézés.

Fenségesség és kicsinyesség Debrecenben

Fenségesség és kicsinyesség Debrecenben

A fenségesség és a kicsinyesség csapott össze Debrecenben. Jelentés a MODEM legújabb kiállításáról, ami a friss sajtóhírek szerint akár az utolsó saját produkció is lehet.

Egykezes szobrok

Egykezes szobrok

2013. június 18-án az egykori Pajor-kúria épületében megnyitotta kapuját az új Ferenczy Múzeum, amelynek elődje Szentendre főterén állott. A régi múzeumra 2010 őszén került lakat, amikor is a megyei önkormányzat visszaadta épületét a szerb ortodox egyháznak. A művek nagy része az elkövetkezendő években a város különböző kismúzeumainak raktárában várta sorsát, míg Ferenczy Károly főművei a Magyar Nemzeti Galéria nagyszabású életmű-kiállításán szerepeltek. Nagy adósságot törlesztett ezzel a hazai művészettörténet, mint ahogy a Ferenczy család művészetét bemutató megújult állandó kiállítással is, amely az új múzeumépület emeleti kiállítótereiben kapott helyet.

 
Heves licitálás egy Munkácsy-festményért

Heves licitálás egy Munkácsy-festményért

Június 15-én immár másodszor került sor a Sotheby's londoni székházában közép-kelet-európai festmények árverezésére. A kalapács alá került nyolcvannégy tételnek mintegy harmada viselte magyar festő kézjegyét, ám, hasonlóan a 2003-as aukcióhoz, ezúttal is túlnyomórészt külföldi magánkollekciókból származott az anyag. Kivételt az a három Frank Frigyes-kép képezett, melyet az 1976-ban elhunyt, Magyarországon is csak nemrégiben „felfedezett" expresszionista festő alighanem leglelkesebb hazai híve, Varsányi Zoltán bocsátott árverésre. Az érdeklődőknek lehetőségük volt összefüggésbe helyezni a festményeket, hiszen a szegedi műgyűjtő kiállítást is rendezett a londoni aukciós házban Frank Frigyes alkotásaiból.
 
Ámulat és meditáció a Brandhorst Múzeumban

Ámulat és meditáció a Brandhorst Múzeumban

Szubjektív körséta München múzeumnegyedének új ékkövében, a két éve megnyílt Brandhorst Múzeumban. Színes kerámiarudak, hi-tech természetes fény, újfestők, pop-art és absztrakt mesterek. Esettanulmány egy lélegzetelállító múzeumcsodáról és élménybeszámoló egy világhírű magángyűjteményről egy sokat látott művész tollából.

Csend a lelke mindennek- Tacita Dean kiállítása Milánóban

Csend a lelke mindennek- Tacita Dean kiállítása Milánóban

Tacita Dean 1965-ös születésű brit médiaművész munkásságának legtipikusabb megnyilvánulási formája a film, alapanyaga a 16 mm-es filmszalag. Müveit nézve a médium metamorfózisának lehetünk tanúi, mert nála a mozgókép végletekig lassított formában valójában az állókép természetét ölti magára; aprólékosan kidolgozott kompózíciói éppoly közel vannak a festészethez, mint a filmhez.

  • 2018/10.


    2018/10.

    mobil porno rokettube porno video porno izle

Előfizetés

Hirdetőinknek




Támogatók



artmagazin

  • Impresszum
  • Lapmegrendelés
  • Hirdetőinknek
  • Szerzőinknek
  • Adatkezelés

© 2019 Artmagazin - Minden jog fenntartva.