Sorozatfüggő S1E04 – Vedres Ági: Halhatatlan nagyok
Ajánljuk
2019.01.08Vedres Ági
„2007-ben mutattam be a Színhely Galériában a Halhatatlan nagyok – első széria c. fotóanyagomat, mely egy kortárs művészek közreműködésével készült parafrázis-sorozat, és népszerű festmények »újrajelenítésével« kísérletezik. A közreműködő művészek maguk választották ki kedvenc festőjük alkotásait, majd a fotóimon megjelenő alakokat meg is személyesítették.” /Vedres Ági/
A fotót Szotyori Lászlóról készítettem, Caspar David Friedrich festményéhez.

Vedres Ági (1965-): Szotyori László a pesti háztetőn, esernyőjével, 2007, digitális fotó © Vedres Ági / A művész jóvoltából

Caspar David Friedrich: Vándor a ködtenger felett, olaj, vászon, 95 x 75 cm, Kunsthalle Hamburg. Forrás: Wikipedia
A sorozat korábbi részei:
Sorozatfüggő S1E01 – Vedres Ági: Halhatatlan nagyok
Sorozatfüggő S1E02 – Vedres Ági: Halhatatlan nagyok
Sorozatfüggő S1E03 – Vedres Ági: Halhatatlan nagyok
Kapcsolódó cikkek

A VISSZATÉRŐ
A Látványtervező Tanszék vezetését adta fel a rektori székért, 15 év tanítás után. De mi történt vele előtte? Hogyan jutott ki tanulni Kanadába, miért jött vissza, milyen színházat csinált, hogyan tanított? Hogy lett belőle a Képzőművészeti Egyetem traktora? Pályaív és díszletnézés.

Fenségesség és kicsinyesség Debrecenben
A fenségesség és a kicsinyesség csapott össze Debrecenben. Jelentés a MODEM legújabb kiállításáról, ami a friss sajtóhírek szerint akár az utolsó saját produkció is lehet.

Egykezes szobrok

Heves licitálás egy Munkácsy-festményért

Ámulat és meditáció a Brandhorst Múzeumban
Szubjektív körséta München múzeumnegyedének új ékkövében, a két éve megnyílt Brandhorst Múzeumban. Színes kerámiarudak, hi-tech természetes fény, újfestők, pop-art és absztrakt mesterek. Esettanulmány egy lélegzetelállító múzeumcsodáról és élménybeszámoló egy világhírű magángyűjteményről egy sokat látott művész tollából.

Csend a lelke mindennek- Tacita Dean kiállítása Milánóban
Tacita Dean 1965-ös születésű brit médiaművész munkásságának legtipikusabb megnyilvánulási formája a film, alapanyaga a 16 mm-es filmszalag. Müveit nézve a médium metamorfózisának lehetünk tanúi, mert nála a mozgókép végletekig lassított formában valójában az állókép természetét ölti magára; aprólékosan kidolgozott kompózíciói éppoly közel vannak a festészethez, mint a filmhez.