Száguldó Riporter

A mai nap ékes bizonyítéka annak, hogy az iskolakezdéssel együtt beindult a kulturális élet. Az egymásra szervezett kiállításmegnyitók és a két napig Budapesten állomásozó RIVE kulturális hajó összművészeti programdömpingje az Artmagazinnál csak egyet jelenthet: Száguldó Riporter.
 
Fotók és szövegek: Mucsi Mesi és Zsámboki Miklós
 
 

Lássunk rá!

2011-ben Oltai Kata független kurátor és Nánási László fotográfus nagyszabású projektbe kezdett a Fiatalok Fotóművészeti Stúdiója (FFS) alkotóival és különböző budapesti non- és for-profit galériákkal. Az ÁTLÁTÁS program célja az volt, hogy pályakezdő kurátoroknak és fiatal, a fotó médiumával dolgozó alkotóknak teremtsenek lehetőséget az együttműködésre, professzionális környezetben. Bejött.

 

Világhírű kortárs magyar képzőművész?

Augusztus 20-a óta a New York Times blogjától kezdve a különböző külföldi internetes művészeti portálokon át fokozatosan terjed a Jeff Koons retrospektív kiállításon történt „vandálakció” híre. Az illusztrációként közölt képeken fémfogsorú, napszemüveges, ősztarajú személy pózol győzelmi mámorban a falra lövellt azonosítatlan eredetű, piros folyadékból formált X és az alatta olvasható írás előtt: MONTY CANTSIN WAS HERE  AUG 20 / 20 K.

 

„Nem véletlen az olyan fogalmak elterjedése, mint art & tech, science & art & tech.”

Seres Szilvia beszélgetése Nemes Attila művészettörténésszel, kurátorral, a Kitchen Budapest Talent programjának vezetőjével.

 

Scarpa gumikacsával

Az Artmagazin stábja régi betonrajongó, így minket nem is lepett meg, hogy a BETON (tavalyig DEPÓ néven futó) kurzus és workshop sajtóanyagában végre leírva olvashattuk, hogy a beton nemcsak könnyen kezelhető, multifunkcionális, de kifejezetten szexi anyag is. A beton szürkéje elegáns, tiszta és kifinomult: ha selymesen sima, akkor finoman csiszolt kőfelületre, olykor kerámiára emlékeztet, ha rusztikus és a zsaludeszka lenyomatát őrzi természetes, nyers szépségével hódít.

 

„Olvastuk Gibsont, volt Tetsuonk, ezerrel ment az Electronic Body Music, kezdődött a rave."

Seres Szilvia beszélgetése Molnár Dániel (B2MeN/soobrosa) adatgondnokkal.

 

ARTplacc-anziksz 2014

Az ARTplacc úgy van a képzőművészettel, mint Mohamed a heggyel - ha nyáron panganak a múzeumok és nyári szünetre bezárják ajtajaikat a galériák, akkor menjen a képző- és előadóművészet a nyaralókhoz. A fesztivál szervezői immár negyedik éve érzik magukénak ezt a missziót, és kulturális produkciók garmadáját hívják a Tihanyi-félszigetre nyaranta.

 

Fenségesség és kicsinyesség Debrecenben

A fenségesség és a kicsinyesség csapott össze Debrecenben. Jelentés a MODEM legújabb kiállításáról, ami a friss sajtóhírek szerint akár az utolsó saját produkció is lehet.

 

Egy generáció, fulladási tünetekkel

Lakner László életművének egy kevésbé ismert szegmensét mutatta be idén tavasszal a Trapéz Galéria. A Referenciák – Konceptuális művek 1970 - 1996 című kiállítás apropóján és helyszínén Gréczi Emőke beszélgetett a művésszel saját generációjáról, emigrációról, hazatérésről, pályája alakulásáról és a Bernáth-Csernus-Lakner mítoszról.

Új interjú sorozatunkban művészet és piac, képzőművész és galéria viszonyát boncolgatjuk. Ebben a tekintetben Birkás Ákos tagadhatatlanul az egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező magyar képzőművész, aki a tiszta játékról, a kelet-európai művészet lehetőségeiről és a galériák alkonyáról beszél. - See more at: http://artmagazin.hu/_online/viszonyok#sthash.aZ6E0Pac.dpufÚj interjú sorozatunkban művészet és piac, képzőművész és galéria viszonyát boncolgatjuk. Ebben a tekintetben Birkás Ákos tagadhatatlanul az egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező magyar képzőművész, aki a tiszta játékról, a kelet-európai művészet lehetőségeiről és a galériák alkonyáról beszél. - See more at: http://artmagazin.hu/_online/viszonyok#sthash.aZ6E0Pac.dpufÚj interjú sorozatunkban művészet és piac, képzőművész és galéria viszonyát boncolgatjuk. Ebben a tekintetben Birkás Ákos tagadhatatlanul az egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező magyar képzőművész, aki a tiszta játékról, a kelet-európai művészet lehetőségeiről és a galériák alkonyáról beszél. - See more at: http://artmagazin.hu/_online/viszonyok#sthash.aZ6E0Pac.dpuf
 

MEMENTO BUDAPEST

Ismeretlen eredetű brit hányás – olvashatja magyarul és angolul a gyanútlan kíváncsiskodó a Király utca 36. kapuja melletti házfalon, az általa felfedezett emléktáblán. A műfaj emelkedettebb formáinak is megfelelő módon, a szöveges megemlékezést tárgyának ábrázolása teszi szemléletesebbé. A patinázott bronz hatását keltő tábla akkurátusan elkészített csapda: az avatatlan szem számára elsőre tiszteletet parancsoló és tekintélyt sugárzó emléktáblának tűnik, amivel azonban a rajta látható felirat és „ábrázolás” sehogy sem egyeztethető össze. A kortárs művészetben járatlan járókelő zavarban.
 
 

Gallery hopping 2014. 18-21.

Valószínűleg nemcsak egy ember tanulta meg a legnagyobb télben, hogy legyőzhetetlen nyár lakozik benne. Kontinentális éghajlaton a meleg évszak egyfajta ünnep: a hosszú nappaloknak, a langyos tóvizeknek és a koponyaszorongató random zuhéknak – szinte – mindenki örül. Ilyen körülmények közt kimondottan nehéz a napszemüveghez szokott szemeket valami vizes kékség helyett műtárgyakra vetni. A kulturális programok szervezői sem véletlenül költöznek a szabadba ilyentájt. Július van, fesztiválszezon: ON.

 

„Végre valaki megmutatta, hogy mit tud ez az Internet!”

Seres Szilvia beszélgetése Erdély Dániel tervezőművésszel, feltalálóval, aki cégével az aDamStudióval, később az Option.hu Kft-vel 1996-tól rendezte az Internet.galaxis programsorozatot.

 

Terra Nova és Szatellit-módszer

Idén teljesen eltérő megközelítésből, mégis alapvetően hasonló kérdésekre reflektáltak az MKE Képzőművészet-elmélet Tanszék mester szakos diplomaprojektjei: mindkét kiállításon megjelent az utópia és a fiktív jövő fogalma. Azonban míg a Terra Nova „megoldási javaslatai” – gyakorlati elemei mellett is – abszolút értelemben vett utópiák, addig a Szatellit-módszer avagy a Magyar Guggenheim a címéből is sejthető módon olyan felvetéssel él, ami legfeljebb Magyarországon minősül valóságidegen fikciónak.