Top 5 - az évad legfontosabb eseményei

Íme az ötödik, egyben utolsó Top 5 lista a 2012/2013 évad legfontosabb eseményeiből, Készman József kurátortól. Most már kijelenthetjük: a Ludwig Múzeum igazgatóváltása körüli szakmai szerveződéseké az összetett első hely, de József is tud újat mondani: az ő listáján például végre helyet kapott két vidéki, sőt, a városi infrastruktúrát messze elkerülő esemény is. Na igen, a (kultúr)élet nem áll meg a nagyvárosok határainál – és ez a belátás a kreatívok, művészetfüggők és egyéb kultúrlelkek számára a túlélés egyetlen esélyének tűnik ebben az aszfaltolvasztó hőségben.

 

Top 5 - az évad legfontosabb eseményei

A negyedik lista Kokesch Ádám képzőművészé. Aki olvasta az eddigi Top 5 válogatásokat, talán már nem lepődik meg, hogy Ádám felsorolásának élén a Ludwig Múzeum (és a Műcsarnok) körüli események állnak... ez azonban tulajdonképp az egyetlen egyezés az eddigiekkel.

 

Top 5 - az évad legfontosabb eseményei

Nyári visszatekintős Top 5 sorozatunkban a következő Kürti Emese művészettörténész, műkritikus válogatása a 2012/2013 évad legfontosabbnak ítélt eseményeiből. (A 4. helyen kiemelt Gallery8-ban ma nyílik a Többszörös expozíció – A roma holokauszt emlékezete című kortárs művészeti kiállítás.)
Kürti Emese hatvanas évek neoavantgarde művészetével, a korszak szociokulturális kontextusával foglalkozik, valamint írásokat publikál a kortárs művészet kurrens tárgyköréből.

 

Top 5 - az évad legfontosabb eseményei

Laki Júlia tavaly szerzett mesterdiplomát a CEU Gender Studies tanszékén, 2013 január óta a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület titkáraként dolgozik. Alább az ő válogatása a 2012/2013 évad legfontosabb eseményeiből.
 

 

Top 5 - az évad legfontosabb eseményei

Visszatekintve a 2012/2013-as évadra, megkérdeztük a kortársművészeti színtér öt jeles, különböző területeken tevékenykedő képviselőjét, a 2012 szeptembere óta eltelt időszakban mely eseményeket tartják a legmeghatározóbbnak, legizgalmasabbnak. Elsőként jöjjön Spengler Katalin szakújságíró, szerkesztő, műgyűjtő válasza.

 

A képek kora visszavezet minket a középkorba

Ősz Gábor katonai bunkereket és felhőkarcolók szobáit alakította át camera obscurává, hogy falnyi méretű fotókat készítsen. Fehérre festett egy parkot, hogy csakis filmes technikai módszerekkel eljátszhassa a napfelkeltét. Átfestette a műtermét úgy, mintha a valóság negatív filmen jelenne meg. Mire akar rájönni a Hollandiában élő, most a Ludwig Múzeumban kiállító művész, aki Antonioni Nagyításában a rejtélyes gyilkosság után kutató fotóséhoz hasonlítja munkamódszerét?

 

Hagyjátok abba a fúrást!

- Hagyjátok abba a fúrást! – Ezt egy kisfiú kérte, hogy hallani lehessen az egyik csapat előadását, míg a másik még ácsolt. Ez kb. össze is foglalja a lényeget, pláne hazai áthallásokkal. Csak akkor készülnek el a dolgok, ha nagyon összetart mindenki.