Mire jó a kortárs árverés?

Mire jó a kortárs árverés?

Miközben szépen gyarapodnak a kortárs művekre épülő gyűjtemények Magyarországon, addig a kortárs árverések enyhén szólva botladoznak, kevés kivételtől eltekintve akár imázsrombolásként is felfoghatók az idehaza eddig tett kísérletek. Vajon ennyire távol állna a magyar néplélektől a kortárs művek árverésen való beszerzése vagy a galériák, aukciós házak képtelenek megbirkózni a feladattal? Érdemes áttekinteni az elmúlt évtizedekben tett kísérleteket az élő művészek, művészet árverezésére, és talán a végére kiderül, hogy mi az a hozzávaló, ami hiányzik a sikerhez, szükséges-e több energiát és kreativitást hozzátenni, többet, mint amennyivel a klasszikusokat és moderneket értékesíteni lehet.

 
Tutaj színpad International

Tutaj színpad International

A Frieze, amely a világ egyik legjelentősebb kortárs képzőművészeti magazinja, ritkán foglalkozik budapesti kiállításokkal. Az online archívum egyetlen találatot sem ad fiatal magyarországi művész itthoni tárlatára a médium több mint húsz éves történetében. Ezért említésre méltó, hogy a magazin márciusi számában Katarina Šević Tutaj színpad című kiállításáról olvashatunk, amelyet 2012 őszén mutatott be budapesti kiállítóhelyén a Knoll Galéria.