Mire jó a kortárs árverés?

A kortárs művészeti árverések történetét bemutató sorozatunk újabb fejezete a kilencvenes évek vége és az ezredforduló viszonyait foglalja össze. Hogyan pozicionálta magát újra a BÁV, mi számított "kortársnak", mi népszerűnek, és hogyan rendezte át a képet a nagy aukciósházak és a kortárs galériák megjelenése?

 

Mire jó a kortárs árverés?

Miközben szépen gyarapodnak a kortárs művekre épülő gyűjtemények Magyarországon, addig a kortárs árverések enyhén szólva botladoznak, kevés kivételtől eltekintve akár imázsrombolásként is felfoghatók az idehaza eddig tett kísérletek. Vajon ennyire távol állna a magyar néplélektől a kortárs művek árverésen való beszerzése vagy a galériák, aukciós házak képtelenek megbirkózni a feladattal? Érdemes áttekinteni az elmúlt évtizedekben tett kísérleteket az élő művészek, művészet árverezésére, és talán a végére kiderül, hogy mi az a hozzávaló, ami hiányzik a sikerhez, szükséges-e több energiát és kreativitást hozzátenni, többet, mint amennyivel a klasszikusokat és moderneket értékesíteni lehet.