Intelligens barbárok – Kettős portré műteremben, a háttérben gitárral

Intelligens barbárok – Kettős portré műteremben, a háttérben gitárral

Csató József és Király Gábor az Artus posztipari, újrahasznosított gyárépületében kialakított műtermeiben dolgoznak. Történetesen szomszédok, ráadásul barátok is. Mint fiatal festők évek óta jelen vannak egyéni és csoportos kiállításokon. Olajjal, páccal, vízfestékkel készített képeiket jobb híján a neobrutál-neoprimitív-neonatív hármassággal jellemezhetnénk, ha ez a festészeti Bermuda-háromszög egyáltalán bármit is elmondana róluk.

 
A munka csendje

A munka csendje

Vannak magyar festmények, amelyeket a magyar ember már nem is lát. Azazhogy nézte azt már vagy tízezerszer, először az iskolafolyosón mint bekeretezett reprodukciót, aztán jobb kivitelű karácsonyi albumban mint ajándékot, majd mindig, amikor a szegény, immár halálra ítélt Nemzeti Galéria márványfalú termein átügetett.

 
Tanuljon kínaiul!

Tanuljon kínaiul!

A francia Artprice számolt be arról, hogy az eurózóna válsága, gazdasági recesszió, politikai bizonytalanságok dacára aukciós eladás szempontjából mind ez idáig a tavalyi év volt a legsikeresebb: míg 2010-ben 9,5, addig tavaly 10,7 milliárd dollár értékben árvereztek műtárgyakat világszerte. Az Artprice szerint a növekvő eladások egyértelműen a hihetetlenül aktív kínai képzőművészeti aukciós piacnak köszönhetőek.

 
Nyári Bécs!

Nyári Bécs!

Mikor érdemes Bécsbe menni? Kétségkívül mindig - az osztrák főváros mégis többnyire adventi, vagy koratavaszi célpont, de nyári aligha. Pedig az idei nyár kiállításai bőven szolgálnak csemegével, főként a nagy múzeumok nagyszabású, 'tuti befutó' kiállításai mellett különlegesek Bécs hívószavai: divat és cirkusz, cirkuszi divat, divatos cirkusz vagy éppen divat a porondon...
Következzék az Artmagazin meghívója a nyári Bécsbe.

 

 
Fekete és fehér nő modern enteriőrben

Fekete és fehér nő modern enteriőrben

Tavaly december elején újabb színtérrel bővült a budapesti design élet, az Erzsébet téri buszpályaudvarból nemrég átalakított Design Terminál egyik sarkában, letisztult stílusú enteriőrben Hybridart Design Shop & Café néven.

 
 
A Frieze New Yorkba megy

A Frieze New Yorkba megy

Az elmúlt évtized legnagyobb fordulatszámon pörgő kortárs művészeti vására, a londoni Frieze az angolszász kortárs műkereskedelem másik fővárosába, New Yorkba terjeszkedik.

 
Digitális forradalom

Digitális forradalom

Bár a műkereskedelem konzervatív műfaj, a nagyot álmodó informatikusok újra és újra megpróbálkoznak a digitalizációval.

 
Esterházy-díj

Esterházy-díj

Az osztrák Esterházy Alapítvány egyre tevékenyebb a kortárs színtéren.

 
A műtárgypiac stabil

A műtárgypiac stabil

A nagy nemzetközi aukciósházak próbáltak továbbra is hinni a 2011. eleji rekord-szemeszter folytatásában, és ősszel is tovább pumpálták az árakat. Hiába.

 
Új Leonardo

Új Leonardo

Újabb rég elveszettnek hitt Leonardo-műalkotás a láthatáron: alig négy évvel a La Bella Principessa (A szép hercegnő) névre keresztelt kréta- és tusrajz azonosítása után ismét korszakos felfedezésre lehet büszke a műtárgypiac.

 
Andreas Gursky

Andreas Gursky

Andreas Gursky neve 2011. november 8-a óta még azok előtt is ismertté válhatott, akik korábban sohasem érdeklődtek a fotográfia iránt.

 
Artmagazin játééééééék!

Artmagazin játééééééék!

A szerkesztőség nyereményjátékkal is ünnepli az elkészült 50. lapszámot!

 
A „többfunkciós nő” – Németh Ilona képzőművész

A „többfunkciós nő” – Németh Ilona képzőművész

A Dunaszerdahelyen élő, 1963-ban született művész számos ponton kötődik Magyarországhoz: tanulmányait a budapesti Ipar-, illetve Képzőművészeti Főiskolán végezte, 2001-ben Munkácsy-díjat kapott, a kilencvenes évek közepe óta szinte minden évben kiállít Magyarországon, több munkája pedig a budapesti LuMú gyűjteményében található.

 
„Kortárs Műtárgy-kereskedelem. Szenvedély? Spekuláció?”

„Kortárs Műtárgy-kereskedelem. Szenvedély? Spekuláció?”

A Budapesti Francia Intézet és a Károlyi József Alapítvány szervezésében, a párizsi  IESA, a budapesti IBS, a Kortárs Galériák Egyesülete és az ArtMarket Budapest együttműködésével, a párizsi Robert Schuman Alapítvány és a Török Köztársaság budapesti Nagykövetsége támogatásával.

 
Bakos Rita Ackermann – girl ghosts

Bakos Rita Ackermann – girl ghosts

A következő oldalakon kedvenc “laikus” szerzőnk próbál valahogy kulcsot találni Rita Ackermann képeihez. Hogyan induljunk el az értelmezés rögös útján, ha egy kép első ránézésre nem adja magát? Segít-e a művész jelenléte, kell-e ismernünk bármit, ami megelőzte időben az éppen nézett képet? Speciális válaszok kortárs tárlatok látogatása során felmerülő kérdésekre.

 
Ahol a pénz nem isten – Visszatekintés az ArtMarket Budapestre

Ahol a pénz nem isten – Visszatekintés az ArtMarket Budapestre

Szakítva a művészeti vásárokon szokásos beléptidíjas rendszerrel, az ArtMarket Budapestet ingyen látogathatta bárki, aki szereti az idejét kortárs művek nézegetésével elütni. Vagy aki szereti a pénzét kortárs művészetre költeni.

 
Egy kép és a hátoldala – Bortnyik Sándor: Alakok, 1924

Egy kép és a hátoldala – Bortnyik Sándor: Alakok, 1924

Számos nagy adóssága van a magyar művészettörténet-írásnak, alig van megnyugtató módon feldolgozott, oeuvre-katalógussal dokumentált életmű. Mielőtt azonban jól elvernénk a port a múzeumok és kutatóintézetek munkatársain, érdemes figyelembe venni a tényt, hányfelé szóródtak egy-egy műteremből a képek, szobrok, könyvek, levelek.