Megjelent az Artlocator magazin első száma

Megjelent az Artlocator magazin első száma

Az Artlocator ezidáig csupán egy ingyenesen letölthető mobil alkalmazás formájában volt elérhető, amely a Budapesten zajló kortárs képzőművészeti eseményekről, kiállításokról és más programokról tájékoztat könnyen áttekinthető és egyszerűen böngészhető formában. Az Artlocator több hónapos előkészítést követően most kilép a virtuális térből, fizikai formát ölt, és egy exkluzív print magazinnal jelentkezik.

 
'Even if I were to tie-dye, write poetry or folk songs, the medium of photography would keep haunting me' // „Akár tárgyat hozok létre, akár installációt, valamilyen rétegében mindig benne van a fotográfia mint inspiráció, gondolat vagy vezérelv”

'Even if I were to tie-dye, write poetry or folk songs, the medium of photography would keep haunting me' // „Akár tárgyat hozok létre, akár installációt, valamilyen rétegében mindig benne van a fotográfia mint inspiráció, gondolat vagy vezérelv”

Hungarian Cubism is 'a quasi virgin territory, a term that has not even deserved a subchapter in our handbooks yet.' – declared Gergely Barki on the pages of the August issue of Artmagazin. Today, the research of this specific historical period seems to keep up the interest beyond the circles of committed art historians. The project of Péter Puklus revolving around the pioneer Hungarian cubist sculpture, the ‘Head’ of József Csáky has gained attention with the aforementioned article simultaneously. The visitors of the Amsterdam-based Unseen Photo Fair & Festival are exposed to the remake of the Csáky statue on posters, citylights, entry tickets etc. Péter Puklus who was in charge of the the complete visual identity of the festival was interviewed by Szilvi Német about the rediscovery of the lost sculpture, the remake process and the campaign in general.

//

A magyar kubizmus „egy olyan kvázi szűz terület, amely eddig még csak alfejezetet sem érdemelt kézikönyveinkben” - olvasható Barki Gergely megállapítása az augusztusi Artmagazin oldalain. A terület kutatása azonban úgy tűnik, manapság nem csak az elhivatott művészettörténész kedvelt tevékenysége. Puklus Péter képzőművész a magyar kubista szobrászat megteremtésében pionír Csáky József Férfi portré című szobrát „körbejáró” projektje szinte egy időben kerül most a figyelem középpontjába az említett cikk megjelenésével. Az amszterdami UNSEEN Photo Fair & Festival látogatói szeptember 18. és 22. között posztereken, meghívókon, belépőkártyákon, a katalóguson, egyszóval mindenen a Csáky-szobor parafrázisát láthatják majd, és vihetik haza a világ számos pontjára. A rendezvény teljes arculatért felelős Puklust Német Szilvi kérdezte arról, hogy hogyan figyelt fel erre a műre, milyen utakon próbált rálelni az eredetire, hogyan dolgozott a témával, és végül hogyan találta meg őt az UNSEEN felkérése.

 
A kirekesztettek nevében

A kirekesztettek nevében

„A kritika nem elég, […] a művészet feladata, hogy konstruktív javaslatokkal szolgáljon” – vallja Krzysztof Wodiczko (Varsó, 1943), akinek művészeti tevékenysége a kezdetektől napjainkig konzekvensen a nyilvánosság és a köztér demokratizálására irányul. A Muzeum Sztuki Łódźban rendezett retrospektív kiállítása az 1970-es években keletkezett műveivel indít, bemutatja a művész kritika és utópia iránti elkötelezettségének alakulását és legújabb, háborúellenes, a háború felszámolására irányuló projektjeit, „konstruktív javaslatait.”

 
 PLAYGROUND kiállítás az Isztambuli Magyar Intézetben

PLAYGROUND kiállítás az Isztambuli Magyar Intézetben

Playground című kiállítás a városi környezet kortárs képzőművészetre gyakorolt hatását mutatja be magyar tükörben: betekintést enged ennek a jelenségnek a személyes álomképszerű feldolgozásától a városban talált vagy városról alkotott látványok újraértelmezéséig megannyi közös élménybe, melyet minden városlakó, ha másként is, de megél a hétköznapjai során.

 
Katarina Šević kapta a harmadik Leopold Bloom Képzőművészeti Díjat

Katarina Šević kapta a harmadik Leopold Bloom Képzőművészeti Díjat

A 2015-ös döntősök: ALBERT Ádám, Katarina ŠEVIĆ, KEREZSI Nemere, KOKESCH Ádám, KUDÁSZ Gábor Arion és PUKLUS Péter.

 
Rókák a nyakban, rákok a tálon, vízilovak a posztamenseken

Rókák a nyakban, rákok a tálon, vízilovak a posztamenseken

Bár vízilóból csak egy volt, így is meglepően hatott a 18. századi hatalmas koponya, de természetesen nem csak ennyiből áll Brüsszelben a BRAFA, az egyik legimpozánsabb, de méreteiben bőven a befogadhatóság határain belül mozgó kortárs, modern és antik művészeti vásár.

 
Drága művésznő!

Drága művésznő!

A Christie’s február eleji impresszionista és modern aukciója Modigliani nevétől volt hangos, minthogy az ő egyik hattyúnyakú női portréja több, mint 42 millió dollárért kelt el. Nem kellett szégyenkeznie azonban a Sotheby’s-nek sem, ahol pár nappal korábban Picasso volt a kategóriagyőztes: tőle is női portrét árvereztek, de a leütési ár ez esetben 45 millió dollár volt.

 
 
Minden eszik, minden megétetik

Minden eszik, minden megétetik

Január 27-ig tekinhető meg a Trafó Galériában Komoróczky Tamás Minden eszik, minden megétetik című kiállítása. A kiállítást Janesch Péter nyitotta meg, beszédét most elhoztuk az Artmagazin olvasóinak, míg a Finissage-on maga a művész tart majd tárlatvezetést.