Vízizrí - Munkáskultúra a Duna partján című kiállítás a Kassák Múzeumban

Vízizrí - Munkáskultúra a Duna partján című kiállítás a Kassák Múzeumban

A kiállítás a Természetbarátok Turista Egyesülete (TTE) és a Szentendrei-szigeten kialakított horányi táborhelynek a munkáskultúrában betöltött szerepét vizsgálja a két háború közötti időszakban. A kultúra fogalmán a jelentések, a hétköznapi és ünnepi gyakorlatok, valamint az anyagi kultúra vonatkozásainak összességét értjük. Ezek formálják a résztvevők világról alkotott képét, létrehozzák és újratermelik az önazonosság fogalmát. Tehát a munkáskultúra középpontjában a munkások önmeghatározása, önművelése és önszerveződése, közkeletű szóval identitásának kidolgozása és ápolása állt. A címként választott „zrí” kifejezés egy olyan közösségi gyakorlatot fed, melynek kapcsán a munkáskultúrán belül jelentkező identitásváltozatok és a hozzájuk kapcsolódó eltérő elképzelések fogalmazódtak meg és kerültek egymással vitába. A kiállítással kísérletet teszünk a baloldaliság újraértelmezésére, a baloldali csoportok sokszínűségének bemutatására, valamint a köztük zajló konfliktusok és egyezkedések kultúraformáló szerepének vizsgálatára.

 
MŰVÉSZETET MINDENKINEK!

MŰVÉSZETET MINDENKINEK!

Mindent az utazókiállításról – Katalizátor-projekt nyilvános pályázati börze a Trafó Klubban 2016. március 4-én 13.00-tól.

 
Jelentés finisszázs a Capa Központban

Jelentés finisszázs a Capa Központban

Harmadik, egyben utolsó kurátori tárlatvezetés, melynek témája az újrajátszás, mint alkotói stratégia megjelenése Esterházy Marcell, Forgács Péter és Gerhes Gábor legújabb munkáiban, a kiállítás utolsó napján.
 

 
BALESET/ACCIDENT az Omnivore Gallery-ben

BALESET/ACCIDENT az Omnivore Gallery-ben

A 6D csoport érzékelési küszöb tágítása a Schwarzschild-sugár felfedezésének 100. évfordulója alkalmából.

 
Bullás József új művei a Deák Erika Galériában

Bullás József új művei a Deák Erika Galériában

Az elmosódott tónusú hálózatok, a repetitív komplex formák és a mélység illúziójának festője, Bullás József legújabb műveit mutatják be a Deák Erika Galéria Hard Edge - Soft Edge című kiállításán.

 
Ongoing h/Histories az FKSE-ben

Ongoing h/Histories az FKSE-ben

Az Ongoing h/Histories című kiállítás – a szintén a Stúdió Galériában megrendezett, a Mi Holokausztunk kiállításhoz hasonlóan – a 70-es évek végén, 80-as évek közepén született, fiatal alkotók viszonyulását vizsgálja a történelemhez és azon belül is a 20. század egy-egy meghatározó eseményéhez illetve korszakához.

 
Derkó 2016 - Első bekezdés, ahol az ösztöndíjasok beszélnek műveikről

Derkó 2016 - Első bekezdés, ahol az ösztöndíjasok beszélnek műveikről

A derkósok műveiből minden évben kiállítást rendeznek. A mostani tárlat a 2015-ben egy vagy két éve ösztöndíjas művészek friss munkáit mutatja be, a harmadévesek beszámoló-kiállítására más helyszínen kerül sor az év folyamán. 

 
Perlaki Márton Bird Bald Book Bubble Bucket Brick Potato című kiállítása a Capa Központban

Perlaki Márton Bird Bald Book Bubble Bucket Brick Potato című kiállítása a Capa Központban

A magyar fotográfus, Perlaki Márton első önálló kiállítását láthatja a budapesti közönség. A 2014-15-ben készült Bird, Bald, Book, Bubble, Bucket, Brick, Potato című sorozatnak egy szűkebb keresztmetszete látható a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ Project Roomjában.

 
Meantime/Zwischenzeit/Eközben

Meantime/Zwischenzeit/Eközben

Dorsánszki Adrienn, Révész László László és Christian Zillner kiállítása a Fugában

 
Megmentjük ősapát – tárlatséta Rónai Évával a Budapest Galériabeli kiállításán

Megmentjük ősapát – tárlatséta Rónai Évával a Budapest Galériabeli kiállításán

Rónai Éva a hazai textilművészet meghatározó egyénisége. Munkáit a rendkívül időigényes, nagy türelmet, fizikai állóképességet és koncentrációt igénylő francia gobelin-technikával készíti, álló szövőszéken. A gobelin tradicionális technikája, és biblikus-mitikus témaválasztásai ellenére alkotásai megdöbbentően realisztikusak, motívumaik és szereplőik – gyakran családtagjai – a mához, a jelenkor eseményeihez, történéseihez kötik őket. Állatfigurái jelképek és emberi tulajdonságok hordozói; a műveken rendre „igaz mesékben” bukkannak fel. Rónai Éva gobelinjeit a kritikus állásfoglalás és a szelíd humor, időnként fanyar irónia teszi ízig-vérig kortárs művészetté.

 

 
az arcomat naponta elfelejtem

az arcomat naponta elfelejtem

Győri Blanka kiállítása a Szatyor Art Space-ben
 

 
Katalizátor-projekt

Katalizátor-projekt

Művészetet mindenkinek - pályázat - 1 500 000 Ft utazó kulturális projektre

 
Mucsy Szilvia Mediterrano című új kiállítása az Artphoto Galériában

Mucsy Szilvia Mediterrano című új kiállítása az Artphoto Galériában

Mucsy Szilvia Mediterrano című új kiállítása reprezentatív válogatás a 2008-ban megjelent azonos című kötet munkáiból. A kiállítás anyagában szereplő képek egyszerre csábítanak külső és belső utazásra. 

 
Tasnádi József: JOYRIDE a Horizont Galériában

Tasnádi József: JOYRIDE a Horizont Galériában

Kinek és milyen körülmények között van joga kiiktatni erőszakosan egy életet – legyen az egy ártatlan családanyáé, egy halálbüntetésre ítélt gyilkosé vagy egy virágzó almafáé. A Joyride-dal kapcsolatban pedig felmerül az is, hogy kinek és milyen körülmények között van joga egy lépést hátralépni, és a gyilkosság látványának, tényének értelmezésével foglalkozni?

 

 
Babi Badalov: Költői aktivizmus - Kétnapos záróesemény

Babi Badalov: Költői aktivizmus - Kétnapos záróesemény

Migrációs és menekültügyi politika (beszélgetés és workshop), valamint Kazinczy Élő Könyvtár.

 
PATRON 2015

PATRON 2015

Macskák a doboknál, gyorsmasni és Buddha – ilyen a karácsony az FKSE-ben.

PATRON karácsonyi műtárgyvásár és kiállítás
2015. december 17 – 20.
Megnyitó: 2015. december 16., 19h
Cs, P: 10-18:00 Szo, V: 12-18:00
Cím: Stúdió Galéria, 1077 Budapest, Rottenbiller u. 35.

 
THE ART OF LOOKING AT OURSELVES

THE ART OF LOOKING AT OURSELVES

A háromnapos workshop keretében a résztvevők betekintést nyernek a Context Oriented Theatre gyakorlatába. Ez a radikális színházi praxis a nézőt, mint a darab főszereplőjét helyezi az események középpontjába. Dinamikus és kreatív praktikák segítségével a résztvevőket egy olyan belső utazásra invitáljuk, aminek folyamán sajátos kapcsolatot teremthetnek önmagukkal, míg maga a felfedezés kifejezetten közösségi szinten zajlik. A színházi technikák szubverzív használata avantgárd hagyomány, amely a hatvanas, hetvenes években válik politikai és edukációs funkcióval telített, autonóm műfajjá. A Context Oriented Theatre e tradiciók mentén szerveződik, különös tekintettel Augusto Boal elméleti és gyakorlati munkásságára.