PRÓFÉTA VAGY MAGA A SÁTÁN – Robert Mapplethorpe: Look at the Pictures

Az első meghatározó, portréfilm az ellentmondásos amerikai fotóművészről, Robert Mapplethorpe-ról 1989-es halála óta. Képeinél már csak élete volt megbotránkoztatóbb. A fotózás és a szexualitás megszállottjaként mindkettőt kielégíthetetlen kíváncsisággal tanulmányozta. Családjának, barátainak és szeretőinek intim vallomásai mellett Mapplethorpe kendőzetlen őszintesége is elénk tárul azokon az újonnan felfedezett, korábban be nem mutatott interjúkon keresztül, amelyek most e filmben hallhatóak lesznek.

 

Ezt nézd! - Múlt és jelen, Képző és Színmű

Művészeti egyetemen diplomázók friss munkái, múltat feldolgozó és jelenbe ágyazott projektek. Az első júniusi héten sem fogunk unatkozni.

 

Demo Day 2016

A Design Terminál mentorprogram tavaszi szemeszterének záróeseménye

 

Ezt nézd! - Múzeum-ügy és friss diplomások

A héten kiművelődhetünk a múzeumok kérdésköréből és több helyszínen is szemlézhetjük a Képzőművészeti Egyetem diplomamunkáit. Használjuk ki a lehetőséget, hogy a hét végén intézményrendszerünk és annak szereplőinek ismeretével a fejünkben napozhassunk a júniusi jó időben.

 
 

A tranzit. hu legújabb kiállítása a Stúdió Galériában

A szívünk egy másik ország hazai és nemzetközi művészek munkáin keresztül mutatja be a barátságban kibontakozó, meghitt játékteret, ahol a társadalom elvárásaitól, ideálképeitől és normáitól elrugaszkodva igazán önmagunk lehetünk.

 

Ezt nézd! - Nyári csevely

A hétre csupa olyan programot ajánlunk, melyek mindegyike alatt társunk lehet egy hideg ital és a jó idő. Hétfőtől szerdáig remélhetőleg sokat fogunk beszélgetni, a hét második felében pedig műalkotásokat nézünk, sőt, akár mi magunk is alkotunk!

 
 

„TÁBOR” – az Átváltozó Egyesület dokumentumfilmje

 "A film a Tócsa Táborról azaz Gyereknyaraltatásról szól és arról, amit mindenki tudni akar: mi ez a Táborozás, amit csinálunk minden nyáron? Miért táboroznak a felnőttek és egyáltalán, mit értünk »TÁBOR« alatt?"

 

Folytatódik A (2) Hét Műtárgya – 02.: Hatalmi szóval (Eperjesi Ágnes)

A Kis Varsó-művészpáros 2001-ben egy hétről-hétre ismétlődő beszélgetéssorozatot indított A hét műtárgya címmel. Az FKSE kezdeményezésében, mint az MKE Képzőművészet-elmélet szakos hallgatói, lehetőséget kaptunk a projekt folytatására, ahol az eredeti sorozat szellemében a megszokott formáktól (kiállítási kontextus) eltérően egyetlen művet állítunk középpontba. Az éppen aktuális (2) hét műtárgyáról az alkotóval beszélgetünk, a nézők aktivitására is számítva. A soron következő (2) hét műtárgya Eperjesi Ágnes 2015-ös, az Off Biennálé keretében megvalósuló Hatalmi szóval című performansza.

 

Mit mond nekünk ma Melville Moby Dickje?

Május 30-án kezdetét vette a 2016-os Velencei Biennálé, ami az építészeti biennálék között a tizenötödik. A központi pavilonba besétálva, rögtön az első teremben megállunk – az előző rendezvény után maradt gipszkartondarabok sokasága láttán felemás érzések között eszünkbe jut a tavalyi év, és az a videómunka, ami e faldarabok némelyikén mutatkozott be, és amelyet kivételesen – még amolyan újságíró-időszűkében is – kétszer megnéztünk. John Akomfrah videoinstallációja, a Vertigo Sea kép- és szövegintenzitása hipnotikus erejű, földhöz szegezte és háromnegyed órán át fogva tartotta a betérőket. A teret kitöltő három hatalmas vásznon örvénylett, hullámzott, morajlott az óceán. Hol apró bálnavadászhajókat dobált, hol kegyetlenül legyilkolt hatalmas bálnák vére festette vörösre. Az egymásba ömlő képsorokon rabszolgakereskedők és menekültek élete keresztezte egymást, minden és mindenki a túlélésért küzdött. Nem véletlen tehát, hogy az idei Biennálén is erősen gondolunk rá.

 

Crosstalk Video Art Festival – 8. kiadás

"Meglátásunk szerint a trauma, a katasztrófa már megtörtént, a technológiai komplexifikáció önmozgóvá vált, és a technológia fejlődésnek legkevésbé sem az ember áll a középpontjában. Mindez egy olyan tendenciához vezet ahol tragédiák, összeomlások és hibrid összeállások sajátos sorozata fogja követni egymást. Fontos észrevennünk, hogy nemcsak mi cselekszünk, nemcsak a mi intencionalitásunk az, ami társadalmi értelemben fontos. A hálózatok túl fognak élni bennünket, valamint a Földön való destruktív garázdálkodásunkat. 

A poszthumanizmus alapvetően abban tér el a transzhumanizmustól, hogy számol azzal a valószínű, és az ember számára sokszor kellemetlen, aggasztó ténnyel, hogy az őt követő életformák radikálisan különbözni fognak attól, amit ma “embernek” nevezünk. A transzhumanizmus egyfajta felfokozott humanizmus, az emberi tulajdonságok, érzékelések technológiai kiegészítése vagy bizonyos biológiai funkciók meghosszabítása. A poszthumanizmus ezzel szemben egy ember utáni, vagy akár “embertelen” jövővel számol, amiről beszámolni nem képes a jelenlegi fogalmi készletünk. Az Abszolút Idegenség így saját eltűnésünk megsejtett, de ki nem mondott ténye, amely fokozatosan közelít fenyegető jelenlétével, negatív, – azt is mondhatnám hogy – abszentológiai zónájával."
– Absentology
 

Ártéri zrí, a Kassák Múzeum horányi kirándulása

A Vízizrí - Munkáskultúra a Duna partján kiállítás záróeseménye egy horányi kirándulás 2016. június 4-én.

 

Konferencia a Kassák Múzeumban

Angol nyelvű konferenciát rendez a Kassák Múzeum és a Translocal Institute of Contemporary Art.

 

Ezt nézd! – Megnyitó megnyitó hátán

Nyár elejére felébred a természet és vele együtt felébrednek a kiállítóterek is. Nekünk csupán csatlakoznunk kell, dacolva a széllel és az esővel – május ellenére. Hangolódjunk rá az újdonságokra, utazzunk vidékre és az eső elől a „képzőművészetbe” meneküljünk.

 

Ezt nézd! - Jó idő és zárt terek

A májusi jó időben komoly kulturális ajánlatokra van szükség ahhoz, hogy a napsütés és természet helyett épített környezetben, pontosabban kiállítóterekben korzózzunk. Heti ajánlónkba ezért négy kiállításmegnyitó mellé egy szabadtéri aktualitást is becsempésztünk. Így nem érheti szó a ház elejét...

 

Folyamatos átmenetek az Inda Galériában

Tényfeltáró beszélgetések és pop-up kiállítás a ’90-es évek kortárs művészetének meghatározó szereplőivel az ACAX szervezésében

 

Hiperaktív diszkurzivitás az FKSE-ben

Az FKSE felkérésére a Magyar Képzőművészeti Egyetem képzőművészet-elmélet szak öt első éves hallgatója beszélgetéssorozatot indít A (2) hét műtárgya címmel. A sorozat célja erősíteni a kommunikációt a művészeti közegen belül, egyetlen mű középpontba állításával újabb teret adni az élő diskurzusnak a művészek és a közönség között.

 

Eztnézd! - Pest-fókusz és attend-halom

Nyissuk ki együtt a naptárt és kezdjük el feljegyezni a délutáni programokat. Ezen a héten is sok budapesti ajánlatunk van – közben persze együtt reménykedünk a vidékiekkel, hogy hamar eltűnjön a „vízfejű” jelző, mikor Magyarország és a kulturális életről beszélünk. A fókusz tehát Budapest és a délutáni idősáv, érdeklődjünk és attendoljunk közösen!

 

CSAKODA PÁLYÁZAT 2016! JELENTKEZZ TE IS CSAKODA TAGNAK!

A Csakoda csoport pályázatot hirdet „Csakoda tag” munkakör betöltésére!