kirakART
Június 4. és 6. között rendezték meg először Budapesten a kirakART kortárs előadó-művészeti hétvégét öt független befogadóhely – a Bethlen Téri Színház, Jurányi Inkubátorház, Szkéné Színház, MU Színház és az ötletgazda Trafó Kortárs Művészetek Háza – közös szervezésében. A város elhagyatott kirakatai mellett kávézók és színházak üvegablakai éledtek újjá művekkel, művészekkel, akciókkal. Három napra díszletté változott a város: 30 helyszínen több mint 40 alkotócsoport várta az érdeklődőket. Mi is ellátogattunk néhány helyszínre a Margit-negyedben, mutatjuk, mit sikerült elkapni a programokból az egyébként is sűrű hétvégén. Kedvcsinálónak jó volt, várjuk a folytatást!
Nagy Fruzsina dress code: Webcam Fashion című installációját egy sokunk számára ismerős jelenség, a Zoom-meetingek alakította öltözködés inspirálta. A karantén miatt egyszerre éreztük az otthon kényelmét, miközben fontos megbeszélésen vagy hivatalos eseményen voltunk „jelen”. Ezt a kettősséget mutatták be Nagy Fruzsina képernyő-keretbe foglalt groteszk jelmezei; COVID idején elég deréktól felfelé tartani a dress code-ot!
JazzaJ @ KirakART: Emberi gyakorlatok
A programsorozat egyik legüdítőbb eseménye volt a JazzaJ installációja. A helyszínt egy virágbolt élettel teli dzsungele adta, ezt töltötte meg a JazzaJ duóinak és trióinak dinamikus zenei improvizációja, a kirakat üvegén pedig Rácz Nóra állatfigurákat ábrázoló rajzai jelentek meg az installáció fontos részeként.
Duda Éva Társulat és Szűcs Edit: Törésmentesítés – Ketten megtaláljuk az utunk
A járvány egyik legkínzóbb hozadéka a fizikai kontaktus hiánya, a megszokott kapcsolódási formák természetességének elvesztése. A Duda Éva Társulat táncosainak 15 perces előadása intenzíven tárta elénk az érintés, egymásra hatás, együttműködés fontosságát, miközben mi továbbra is csak távoli, passzív szemlélői maradhattunk az üvegen túli egymásba fonódásnak.