Megjelent az Artlocator magazin első száma

Iránytű a kortárs képzőművészethez

Az Artlocator ezidáig csupán egy ingyenesen letölthető mobil alkalmazás formájában volt elérhető, amely a Budapesten zajló kortárs képzőművészeti eseményekről, kiállításokról és más programokról tájékoztat könnyen áttekinthető és egyszerűen böngészhető formában. Az Artlocator több hónapos előkészítést követően most kilép a virtuális térből, fizikai formát ölt, és egy exkluzív print magazinnal jelentkezik.


Fotó: Artlocator

A 140 oldalas 2000 példányban megjelenő folyóirat kiterjesztett valóság (AR) tartalommal is rendelkezik, s alapítói nem kevesebbre vállalkoznak, mint hogy a hazai piacon is bevezessék az interaktív print fogalmát. A 21. századi technológia használata lehetővé teszi, hogy a magazint egyfajta közvetítő felületként használva plusz online információk váljanak megjeleníthetővé, ezzel jelentősen meghosszabbítva a nyomtatott lap élettartamát. A logóval jelzett oldalakat az olvasó a Layar applikáció segítsévével egy okostelefon vagy táblagép kamerájával olvashatja be, a kijelzőn pedig oda kapcsolódó, folyamatosan frissített online AR tartalom jelenik meg.  


Fotó:Artlocator

Az Artlocator - kortárs képzőművészeti iránytű tartalmi gerincét napjaink vizuális kultúrája adja, de a divat, a dizájn, a tárgykultúra, a zene és a gasztronómia is megjelenik, mindez az adott területek szakértőinek bevonásával, közreműködésével. Célja az ismeretterjesztés és a kultúraközvetítés, missziója, hogy a művészeti szcénát 21. századi eszközök segítségével mutassa be a szakma és a nagyközönség számára, s egyfajta iránytűként működve segítse az eligazodást a kortárs vizuális kultúra útvesztőjében online és offline módon egyaránt. A szerkesztőség a tervek szerint félévente tematikus lapszámokkal jelentkezik, természetesen AR tartalommal is kiegészítve.

Az első lapszámban számos, a legfiatalabb nemzedékhez tartozó alkotó mutatkozik be, köztük a festőművész Szinyova Gergő és Ulbert Ádám, illetve Filkey Áron és Demeczky Nóra grafikusok. Több oldalas galériakörkép olvasható a legújabb budapesti kiállítóhelyekről és művészeti kezdeményezésekről, átfogó írás avat be az online műkereskedelem rejtelmeibe, Rieder Gábor tanulmánya pedig a posztinternet kérdéskörét járja körbe. Dobos Tamás Gépember című fotósorozata rendhagyó módon dolgozza fel az ember és a gépek kapcsolatát, a Matók Zsuzsival készült interjúban pedig a food art mibenlétére derül fény. Az Artlocator címlapján Szombat Éva fotója látható.


Fotó:Artlocator

A magazin technológiai értelemben is újdonságot jelent a piacon, hiszen a nyomtatott tartalmat AR (kiterjesztett valóság) kontent egészíti ki, amely kivételes befogadói élményt kínál. A jelzett oldalakon plusz felületek is helyet kaptak, így például a goth szubkultúrát körbejáró cikk mellett annak jellegzetes zenei világába is belehallgathat az olvasó, a hazai divattervezők legfrissebb kollekcióit nem csupán nyomtatásban, de online is lapozgathatja, s számos galéria kiállításairól juthat naprakész információkhoz a megjelenést követő hónapokban is. A megjelölt oldalakon keresztül megjelenő AR tartalom folyamatosan frissül, a változásokról az olvasó azonnali értesítést kap, így a print élettartama meghosszabbodik, s a következő lapszám megjelenésééig, 2016 áprilisáig aktuális marad.

A kiadványhoz egy informatív microsite is kapcsolódik, ahol a kiterjesztett valóság fogalmával és használatával is megismerkedhetnek az olvasók. Az Artlocator október 1-től kizárólag kijelölt terjesztési pontokon kapható, valamint online rendelhető. A terjesztők pontos és folyamatosan bővülő listája a honlapon található.

ALAPÍTÓK, ÖTLETGAZDÁK

Etentuk Inemesit

Az Artlocator alapítója, a vizuális kultúra elkötelezett közvetítője, művészeti menedzser.

Érdeklődésének középpontjában az urban art, street art mint jelenség és kortárs képzőművészeti műfaj áll. Jól ismeri ezt a közeget, jó néhány underground eseményt, kiállítást szervezett többedmagával, s több, a témával foglalkozó kiadvány szerkesztésében is részt vett. A legismertebb ezek közül Az utcai nyomhagyás Magyarországon Kótun Viktor szerkesztésében, valamint a Beton és én sorozat, amelyben közel húsz, főként kelet-európai művész vall munkáiról.  Gyermekei megszületése után az okostelefon szerepe felértékelődött, ez jelentette a kapcsolatot a külvilággal, s tulajdonképpen ekkor pattant ki a fejéből egy kortárs képzőművészeti eseményeket mutató, folyamatosan frissített információkat adó alkalmazás ötlete, amelyet testvérével, annak informatikai tudására támaszkodva, közösen valósítottak meg Artlocator néven. Az alkalmazás tartalmi gondozása mellett a brand print kiadványának főszerkesztője.

Etentuk Udeme

Az Artlocator ötletgazdája és társalapítója, informatikus.

Több mint 10 évet töltött a versenyszférában, részt vett az Electro World magyarországi üzleteinek megnyitásában, majd a Magyar Telekomnál eltöltött évek alatt komoly tapasztalatot szerzett komplex projektek megszervezésében és lebonyolításában, vállalatirányítási rendszerek optimalizálásában, működtetésében. Szerteágazó tapasztalatait egy saját, az információtechnológián alapuló projektben kamatoztatta, jelenleg az Artlocator stratégiai fejlesztésére fókuszál. A kezdetben mobil alkalmazásként működő brand kiterjesztésén és a most debütáló saját kiadású print magazin digitális integrációjának megvalósításán tevékenykedik. Hisz a print kiadványok értékközvetítő erejében, és az abban található igényes és egyedi tartalom értékállóságában. Véleménye szerint a digitális integráció a nyomtatott média következő állomása, s ehhez a leghatékonyabb platformnak a kiterjesztett valóságot tartja, különös tekintettel a benne rejlő lehetőségek kiaknázására, széleskörű elterjesztésére. 


Fotó:Artlocator

Bemutatkozó videó : https://www.youtube.com/watch?v=0fap0H-vPf8

További információ: artlocatorapp.com