Michelangelo – on the wild side

Michelangelo – on the wild side

A Mapplethorpe kiállítás a Ludwig Múzeumban hamarosan zár. Az Artmagazin jó szívvel ajánl olvasóinak egy utolsó látogatói hullámot.
Jósvai Péter írása a kiállításról.

 
Utcaszínházból ki, Múzeumi Negyedbe be

Utcaszínházból ki, Múzeumi Negyedbe be

A Sziget fesztiválról már évek óta lehetett azt gondolni: úgyse képes a megújulásra. Területileg nagyobb már nem tud lenni (sőt talán már így is túl nagy), több embert sem tud befogadni, és az sem tűnik reális elvárásnak, hogy a fellépők legyenek még híresebbek. Mi lehet az újítás – hiszen ami nem fejlődik, az leépül.

 
Cégér a jó bornak! alkotói pályázat

Cégér a jó bornak! alkotói pályázat

A Design Terminál és a Hybridart pályázatot hírdet fiatal grafikusok számára.
A kiírás olvasható, a jelentkezési lap letölthető a Hybridart honlapjáról.

 
Képtolvaj, képrongáló vagy vandál?

Képtolvaj, képrongáló vagy vandál?

 

A Csontváry-kép márciusi elrablása, majd szenzációs megkerülése miatt is érdekes látni,  milyen kriminalisztikai esetek fordultak elő a közelmúltban a nemzetközi színtéren.  A MutualArt cikke három típussal foglalkozik részletesebben.
 
Tájfutás ceruzával

Tájfutás ceruzával

A Tájfutás ceruzával. Nádas Péter soraira című művészkönyvet elször 2004-ben a Széchényi Könyvtár A múlhatatlan könyv című kortárs kiállításán mutatták be.

 
Mesterek és tanítványaik

Mesterek és tanítványaik

Érdekes feladat a végzős növendékek diplomakiállításán azt találgatni, vajon kinek ki volt a mestere, és mennyire tudja függetleníteni magát egy ifjú művész annak hatásától, aki évekig meghatározta látásmódját. Most ugyanezt a játékot eljátszhatja a látogató, csak kicsit visszalépve az időben: a Képzőművészeti Egyetem a húszas években végzett művészeket és tanáraikat állítja ki, bemutatva az akkori főiskola falain belül lezajlott változások, reformok eredményét. Meglepő lesz látni, hogy a későbbi nagy mesterek honnan hová fejlődtek, mint ahogy azt is, hány tehetség tűnt el a szinte nyomtalanul az ezt követő időszak viharaiban. Vagy csak abbahagyták a festést, és így a nevük nem maradhatott fenn.

 
Pixelváros és HTML

Pixelváros és HTML

Weblapok milliárdjainak rengetegében vitathatatlan, hogy az emlékezetes alakításhoz nagy ötlet vagy legalábbis makulátlan kivitelezés kell. Ráadásul ma, amikor az internet már a sziklaszilárd jelen, egyre relevánsabb műfaj az internetes médiaművészet, nem véletlen hát, hogy az alkotók gyakran saját webes megjelenésüket is műalkotásként értelmezik. Az Artinfo összegyűjtött 20 feltétlen kattintásra érdemes weblapot a művészvilágból – az Artmagazin pedig kiválasztotta közülük a kedvenceit.

 
Pixelváros és HTML

Pixelváros és HTML

Weblapok milliárdjainak rengetegében vitathatatlan, hogy az emlékezetes alakításhoz nagy ötlet vagy legalábbis makulátlan kivitelezés kell. Ráadásul ma, amikor az internet már a sziklaszilárd jelen, egyre relevánsabb műfaj az internetes médiaművészet, nem véletlen hát, hogy az alkotók gyakran saját webes megjelenésüket is műalkotásként értelmezik. Az Artinfo összegyűjtött 20 feltétlen kattintásra érdemes weblapot a művészvilágból – az Artmagazin pedig kiválasztotta közülük a kedvenceit.

 
Az élet a tehetségben van, minden más a halálé lesz

Az élet a tehetségben van, minden más a halálé lesz

Körkörös építmény közepén asztal, körben padsorok. Néha zene is szól, a közönségnek frissítőket és ételt szolgálnak fel. Az előadás az asztalon zajlik, illetve az asztalon végzett tevékenységet kíséri. Amely tevékenység nem más, mint egy holttest felboncolása. És ami az előadások tanulsága: Ismerd meg magad! Por és árnyék vagyunk. Halálra születünk.

 
Az élet a tehetségben van, minden más a halálé lesz

Az élet a tehetségben van, minden más a halálé lesz

Körkörös építmény közepén asztal, körben padsorok. Néha zene is szól, a közönségnek frissítőket és ételt szolgálnak fel. Az előadás az asztalon zajlik, illetve az asztalon végzett tevékenységet kíséri. Amely tevékenység nem más, mint egy holttest felboncolása. És ami az előadások tanulsága: Ismerd meg magad! Por és árnyék vagyunk. Halálra születünk.

 
Folytatja Kleo

Folytatja Kleo

Opera Párizsban. A színpadon múzeumi raktár: hatalmas kőtömbök (valamelyik múzeum egyiptomi gyűjteményében lehetünk), szállítóládák Fragile felirattal, vitrinek, dexionsalgó polcok.

Érkeznek a szereplők: megelevenedett római szobrok és egyiptomi múmiák – a kórus pedig a múzeumi dolgozók kara, takarítanak, csomagolnak, szállítanak. Változik a szín: már a keleti szőnyegek és textilek-osztályon vagyunk, majd a tanulmányi raktárakból ismerős drótfalakon lógó festmények között. Itt lóg egy Händel-portré is, az opera, amit játszanak: Händel Giulio Cesaréja.

 
Mi van a dobozban?

Mi van a dobozban?

Tavaly júniusban rendezték meg Prágában a Performance, Dizájn és Térművészeti Quadriennálét (korábbi nevén Nemzetközi Szcenográfiai és Színház-építészeti Quadriennálét), ahol a magyar nemzeti pavilon aranyérmes lett, vagyis elhozta a kurátori munkáért odaítélhető fődíjat. (A kiállítás kurátora B. Nagy Anikó művészettörténész volt, alkotótársai: Árvai György látványtervező, időkutató; Csanádi Judit látványtervező; Horgas Péter látványtervező; Medvigy Gábor operatőr.)

 
Mi van a dobozban?

Mi van a dobozban?

Tavaly júniusban rendezték meg Prágában a Performance, Dizájn és Térművészeti Quadriennálét (korábbi nevén Nemzetközi Szcenográfiai és Színház-építészeti Quadriennálét), ahol a magyar nemzeti pavilon aranyérmes lett, vagyis elhozta a kurátori munkáért odaítélhető fődíjat. (A kiállítás kurátora B. Nagy Anikó művészettörténész volt, alkotótársai: Árvai György látványtervező, időkutató; Csanádi Judit látványtervező; Horgas Péter látványtervező; Medvigy Gábor operatőr.)

 
Sissi-arcú Szent Erzsébet és lelki mámor – avagy Bohyne a svätice

Sissi-arcú Szent Erzsébet és lelki mámor – avagy Bohyne a svätice

Hogyan változott az idők során a szentek népszerűségi indexe, különös tekintettel a női szentekre? Milyen ókori mitológiai nőalak képében szerettek tündökölni főúri hölgyek a 19. században? Egy teljesen új szempontú kiállítás Pozsonyban, rengeteg magyar vonatkozással.

 
Kultúrolimpia

Kultúrolimpia

2 hetes művészeti maraton, több mint 1000 művészeti esemény – az ígéret földje: a kultúrzarándokok célpontja idén egyértelműen Nagy-Britannia, azon belül pedig London lesz.

 
Kultúrolimpia

Kultúrolimpia

2 hetes művészeti maraton, több mint 1000 művészeti esemény – az ígéret földje: a kultúrzarándokok célpontja idén egyértelműen Nagy-Britannia, azon belül pedig London lesz.

 
Absztrakt revü

Absztrakt revü

Az első világháború után vagyunk. A legerősebb képzet, ami a korszak emberképét befolyásolja, a gépiesség és a személytelenség. Lelki rezdülések helyett fabábuk, futószalag, zsinóron rángatott absztrakt formák – esetleg figurák. Szín-ház, a szó eredeti értelmében, amiben egy zöld szamár a legdrámaibb jellem. Rengeteg adalék a Bauhausban lezajlott színházi kísérletekhez és azok előzményeihez.

 

 
Turul a láthatáron

Turul a láthatáron

Lerobbant progresszió és kisuvickolt atavizmus – ez a szoborhelyzet Szentendrén.
A hetvenes évekbeli fénykor megkopott rekvizítumai mellé lassan felsorakozik az ilyen-olyan formát nyert regresszió.
Szentendre szobrai a Dunánál | Barakonyi Szabolcs fotóival

 
Láthatatlan emlékmű

Láthatatlan emlékmű

A mindig heves vitákat kavaró, interaktív és/vagy olykor láthatatlanná vált köztéri műalkotásairól világszerte ismert képzőművész, Jochen Gerz a Goethe Intézet meghívására november 9-én járt Budapesten, ahol a Képzőművészeti Egyetem hallgatóinak is tartott előadást. A berlini Művészeti Akadémia tagja, a Braunschweigi Képzőművészeti Főiskola tiszteletbeli tanára 1966-ban települt át Párizsba, 2007 óta pedig Írországban él.